رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران  بر ایجاد مدیریت واحد شهری درکشور تاکید کرد .
به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران  پایتخت، علی نصیری که دیروز   در دهمین کنفرانس جامع مدیریت بحران و در حضوراساتید و دست اندرکاران حوزه مدیریت بحران  سخن می گفت ، درتوضیح بیشتر این مساله گفت:  بااین کار که   در همه شهرهای موفق دنیا مرسوم است،   امور اجرایی بر عهده شهرداری خواهد بود  و دولت‌ها نقش نظارتی دارند.البته  این الگو در دوران دفاع مقدس ۲ در تهران اجرا شدو مسئولیت‌های اجرایی  را به شهرداری  سپردندو تمامی   اقدامات لازم انجام گرفت، زیرا در مسائل جنگ، موضوع کشور، مردم و جان انسان‌ها اهمیت دارد.
 رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران  سپس  به تشریح عملکرد نیروهای امدادی و شهری در جنگ تحمیلی اخیر پرداخت و گفت: در همه موارد، آتش‌نشانی کمتر از پنج دقیقه در محل حاضر شد. سازمان پسماند، مناطق شهرداری، بسیج و هلال‌احمر همکاری کاملی داشتند و حتی در ساعات بحرانی، هیچ خیابانی مسدود نشد.
نصیری افزود:برای نخستین بار فرآیند یکپارچه مدیریت متوفیان دربهشت زهرا اجرا شد تا خانواده‌ها درروند شناسایی و تحویل اجساد سرگردان نباشند.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به نقش گسترده مردم و داوطلبان گفت: گروه‌های واکنش اضطراری محله که "دوام "نامیده 
می شوند، در امدادرسانی مشارکت داشتند. سازمان نظام مهندسی و اورژانس اجتماعی هم از نخستین لحظات در محل حادثه حاضر بودند. اوهمچنین  درباره آمادگی تهران در برابر زلزله احتمالی تصریح کرد: چنانچه در تهران زلزله‌ای با بزرگی بیش از شش ریشتر رخ دهد، سناریوهای ما موارد مختلفی را نشان می‌دهند؛ با این حال حتی در بدترین سناریو هم تهران شهری محکوم به فنا نیست .
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین به موضوع  پرداخت خسارت خودروهای آسیب‌دیده در جنگ ۱۲روزه پرداخت و افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده، اعتبار  آن  از سوی دولت   تامین شده است و به‌زودی  پرداخت خسارات آغاز می‌شود.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی